Порівняльний аналіз
Шукайте за кордоном інформацію, а не зразки
Хосе Ортега-і-Гассет
Приклади побудови національних стратегій розвитку вищої освіти
National Higher Education Strategic Plan (NHESP) 2007-2020
Mass Higher Education Development in East Asia: Strategy, Quality, and Innovative Practices (editors Jung Cheol Shin, Gerard A. Postiglione, Futao Huang) Springer, 16 лют. 2015 р. – 371 стор.
Nur Anisah Abdullah, and Shukran Abdul RahmanMaking Strategy at a Malaysian Higher Education Institution // 2011 2nd
International Conference on Economics, Business and Management
IPEDR vol.22 (2011) © (2011) IACSIT Press, Singapore
The Strategic Plan for the Scholarly, Scientific, Research, Development, Innovation, Artistic and Other Creative Activities of Higher Education Institutions for 2016-2020 (сайт)
Українські університети
Особливості стратегії розвитку українських університетів (за Т. Фініковим):
- Наявність у більшості українських ЗВО стратегій, планів стратегічного розвитку та інших подібних документів. Найбільш адекватно вони виглядають за умови розробки в останніх два-три роки.
- Однак в більшості виглядають скоріше як концепції, перевантажені загальними деклараціями, страждають на недостатню розробленість практичних завдань
- Надмірна прив’язаність до ректорських виборчих кампаній
- Орієнтація цих документів значною мірою на демонстрацію «нагорі», а не на використання як інструментарію організації діяльності «внизу»
- Майже повна відсутність інфографіки, ілюстрацій, суто бюрократичний стиль викладу
- Структура (у більшості випадків) є калькою зі традиційних звітів про діяльність університетів
- Практично відсутні використання бенчмаркінгу та компаративних досліджень (як з українськими, так і зарубіжними університетами)
- Відсутність «вбудованих» процедур та практики щорічного аналізу та корекції наявних планів
- Недосконале розроблення системи індикаторів оцінювання діяльності (очевидна перевага надана якісним індикаторам)
- Мала розповсюдженість практики залучення до розробки та реалізації відповідних планів основних внутрішніх та зовнішніх стейкхолдерів університетів
- Переважний розгляд стратегії свого закладу в контексті області, лише інколи в масштабах регіону, за невеликими виключеннями в національному масштабі
- Слабка розвинутість практик об’єктивного аналізу потреб ринків праці різного рівня, ресурсних потреб та можливостей створення нових напрямів освітньої та наукової діяльності
Закордонні університети
University of Oslo, 2020-2030