Людина, яка слідує за натовпом, як правило пройде не далі, ніж натовп.
Людина, яка ходить сама по собі, зможе, ймовірно, опинитися в таких місцях, де ніхто ніколи не був.
Альберт Ейнштейн
Стратегія (від грец. Στρατηγία stratēgia) – це домінуюча лінія, методи і способи досягнення місії.
Стратегія важлива, оскільки наявні ресурси для осягнення цих цілей зазвичай обмежені. Зазвичай стратегія передбачає встановлення цілей, визначення дій для досягнення цілей та мобілізацію ресурсів для виконання цих дій. Стратегія описує, як цілі (цілі) будуть досягнуті за допомогою засобів (ресурсів).
Стратегічне мислення визначається як розумовий чи мисленнєвий процес, застосовуваний індивідом у контексті досягнення мети або набору цілей у грі чи іншому починанні.
Стратегічне планування – це довгострокове планування на основі проміжних цілей, а також це організаційний процес розробки стратегії та прийняття рішень щодо розподілу ресурсів для реалізації стратегії. Стратегія визначається головною ціллю та проміжними цілями, які дозволяють досягнути головної цілі.
Місія — об’єднавча ідея, яка допомагає розставити пріоритети, сприяє розвитку всередині організації та допомагає з’ясувати стратегію розвитку:
- Має відповісти на питання «як?».
- Має бути унікальною, не схожою на заяви конкурентів.
- Має формулюватися чітко та трактуватися однозначно.
- Має легко запам’ятовуватися
- Має бути реалістичною, відповідати тому, що робить організація
- Має говорити про переваги, акцентувати на унікальності послуг організації
Візія відтворює прагнення у далекотерміновій перспективі. Вона повинна надихати. Візія конкретизується досяжною місією, яку організація реалізує у ближній перспективі через досягнення цілей.
Види цілей:
- стратегічні цілі (на довгостроковий період) конкретизують напрями розвитку місії;
- операційні цілі (на середньостроковий період) деталізують стратегічні цілі через лінзу наявних ресурсів;
- оперативні цілі (на короткостроковий період) визначають короткотерміновими (річними, квартальними) планами роботи з урахуванням актуальної ситуації в організації і ходу реалізації операційних цілей.
Лінза обрана не випадково для зображення ресурсів – у разі недостатніх ресурсів операційні цілі опиняться в уявному фокусі якраз на місці стратегічних цілей (тобто стратегічні цілі виродяться в точку при відсутності ресурсів). Тому ставте реальні стратегічні цілі!
– Скажіть, будь ласка, куди мені звідси йти?
– А куди ти хочеш потрапити? – відповів Кіт.
– Мені все одно… – сказала Аліса.
– Тоді все одно куди і йти, – відмітив Кіт.