Порівняльний аналіз

Шукайте за кордоном інформацію, а не зразки
Хосе Ортега-і-Гассет

Приклади побудови національних стратегій розвитку вищої освіти

National Higher Education Strategic Plan (NHESP) 2007-2020

Mass Higher Education Development in East Asia: Strategy, Quality, and Innovative Practices (editors Jung Cheol ShinGerard A. PostiglioneFutao Huang) Springer, 16 лют. 2015 р. – 371 стор.

Nur Anisah Abdullah, and Shukran Abdul RahmanMaking Strategy at a Malaysian Higher Education Institution // 2011 2nd
International Conference on Economics, Business and Management
IPEDR vol.22 (2011) © (2011) IACSIT Press, Singapore 

The Strategic Plan for the Scholarly, Scientific, Research, Development, Innovation, Artistic and Other Creative Activities of Higher Education Institutions for 2016-2020 (сайт)

Українські університети

Особливості стратегії розвитку українських університетів (за Т. Фініковим):

  • Наявність у більшості українських ЗВО стратегій, планів стратегічного розвитку та інших подібних документів. Найбільш адекватно вони виглядають за умови розробки в останніх два-три роки.
  • Однак в більшості виглядають скоріше як концепції, перевантажені загальними деклараціями, страждають на недостатню розробленість практичних завдань
  • Надмірна прив’язаність до ректорських виборчих кампаній
  • Орієнтація цих документів значною мірою на демонстрацію «нагорі», а не на використання як інструментарію організації діяльності «внизу»
  • Майже повна відсутність інфографіки, ілюстрацій, суто бюрократичний стиль викладу
  • Структура (у більшості випадків) є калькою зі традиційних звітів про діяльність університетів
  • Практично відсутні використання бенчмаркінгу та компаративних досліджень (як з українськими, так і зарубіжними університетами)
  • Відсутність «вбудованих» процедур та практики щорічного аналізу та корекції наявних планів
  • Недосконале розроблення системи індикаторів оцінювання діяльності (очевидна перевага надана якісним індикаторам)
  • Мала розповсюдженість практики залучення до розробки та реалізації відповідних планів основних внутрішніх та зовнішніх стейкхолдерів університетів
  • Переважний розгляд стратегії свого закладу в контексті області, лише інколи в масштабах регіону, за невеликими виключеннями в національному масштабі
  • Слабка розвинутість практик об’єктивного аналізу потреб ринків праці різного рівня, ресурсних потреб та можливостей створення нових напрямів освітньої та наукової діяльності
Закрити меню