
Люди підтримують і цінують те, до створення чого доклали зусиль
Дайте можливість в колективі покритикувати попередню стратегію – це проявить потенційних помічників у розробці нової стратегії, перманентних критиків, з якими потрібно буде обговорити нову стратегію.
Завчасно ініціюйте кілька конкретних актуальних підзадач, які підготують частково базу для розробки нової стратегії і допоможуть сформувати робочі групи для стратегічного планування, а також активізують рух думок в атмосфері закладу.
Перевіряємо якість цілі: Specific (конкретна) — Measurable (вимірювана) — Attainable (досяжна) — Realistic (реальна) — Time bound (визначена в часі). Детально
Головна ціль визначає місію.
Декларація місії стосується теперішнього і найближчого майбутнього, дає відповідь на запитання для чого існує ЗВО, що робить та для кого.
Декларація візії відтворює уявну картину цілі, яку компанія прагне досягти у середньотерміновій перспективі. Вона повинна надихати.
Візії є вищою субстанцією, абстракцією. Тому розпочинаємо з місії, потім визначаємо візію і ще раз повертаємося до місії, щоб оцінити “на скільки вона відповідає візії в якості найближчої перспективи”.
Це окремий супутній розділ до місії. Цінності визначають пояснюють, за що виступає установа та спосіб, яким вона має намір вести свою діяльність.
Непорушні принципи при реалізації стратегії та досягненні цілей.
Стратегічні цілі визначають основні орієнтири розвитку і мають бути взаємозв’язані.
цілей не повинна перевищувати п’яти.
SWOT-аналіз включає виявлення сильних (Strengh) і слабких (Weaknesses) сторін організації, зовнішніх можливостей (Opportunities) і загроз (Threats ), встановлення ланцюжків взаємозв’язків між ними для подальшого визначення (коригування) цілей організації і вибору стратегій їх досягнення.
- опис заходів для її досягнення;
- необхідні ресурси;
- розрахувати загальну вартість і можливі джерела
фінансування; - обґрунтувати строки і терміни виконання;
- визначити учасників реалізації;
- рекомендувати інструменти і процедури реалізації;
- рекомендувати систему індикаторів (критеріїв) досягнення операційної цілі.
Організовуємо обговорення стратегії на всіх можливих рівнях і для всіх можливих категорій працівників.
Для критично налаштованих таких зустрічей має бути вдвічі більше – вони мають виговоритися, покритикувати і дійти до думки, що їх аргументів замало для незгоди із проєктом.
Подбайте про технічні засоби для оперативного внесення правок за результатами обговорення і динамічного оновлення матеріалів в процесі обговорення.
Не бійтеся критики, крадіжки оригінальних ідей своє стратегії – винесіть проєкт для ознайомлення стейкхолдерів, партнерів, конкурентів. Їх реакція важлива у тих місцях, де маєте сумніви.
Визначення критеріїв і запровадження порядку проведення
- для моніторингу реалізації стратегії у різних часових шкалах:
- для коригування на черговий короткостроковий період оперативних завдань
Як правило, невдачі у реалізації стратегії спричинені не недосконалістю стратегії, а поганою організацією її впровадження, відсутністю мотивації, наполегливості й дисциплінованості.