Інтернет-ресурс для систематизації нормативних документів, кращих практик створення нової освітньої екосистеми, стратегічного планування університетської освіти
Незалежна платформа для об’єднання зацікавлених сторін щодо обміну досвідом, ідеями та їх спільної реалізації 

Хто володіє інформацією, той володіє світом
Натан Ротшильд, банкір, бізнесмен і фінансист, 1777-1836

На  сьогодні проблем з доступом до інформації немає. Є проблеми надмірності інформації, відсутності її систематизації та ефективного використання. 

Нормативні орієнтири у вищій освіті одночасно формують Кабінет Міністрів України, Міністерство освіти і науки, Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти, що об’єктивно утруднює узгодження вимог і вчасне реагування. Крім того, при стратегічному плануванні розвитку закладу слід йти на випередження й орієнтуватися в європейських і світових трендах розвитку вищої освіти, що вимагає моніторингу значної кількості джерел.

Кадри вирішують все
Клавдій Немешаєв, міністр шляхів сполучення 1905-1906, російський інженер, 1849-1927

Зміни в суспільстві вимагають формування нової культури вищої освіти. Викладачі університету вже не є ретрансляторами знань – вони мають бути активними учасниками творення освітньої екосистеми. Для цього необхідні актуальна цільова інформація про сучасний стан освіти, мотивація до самовдосконалення, стратегія для здорової конкуренції. 

Компетентність і шанованість адміністрації університету – запорука ефективного менеджменту
Анна Гіза-Полещук, проректор Варшавського університету

Глобалізація освітнього середовища вимагає чітких менеджерських підходів. Постійна недооцінка ролі адміністрації середньої ланки закладів вищої освіти призводить до запізнілого реагування на виклики сучасної освіти. Внаслідок обмеженості фінансування і ряду застарілих нормативних документів посади адміністраторів часто займають низькокваліфіковані і/або немотивовані працівники, які не орієнтуються у швидкій зміні вимог, механічно виконують управлінські рішення, керуються принципом «а ми так робили і будемо робити». 

Стандарти не є засобом розвитку, а лише оцінюють нижню межу, тому є лише засобом стримування падіння.
Відсутність стандарту – це добре (свобода вибору і необмеженість росту)
Тарас Фініков, Президент Міжнародного фонду досліджень освітньої політики

Ще одне дискусійне питання зумовлене розширенням автономії ЗВО та новою філософією акредитації освітніх програм і закладів вищої освіти загалом. Ефективне використання свободи як життєвої необхідності для розвитку вимагає часу для усвідомлення, переорієнтації/заміни кадрів, напрацювання нових менеджерських і методичних рішень. 

Безумовно, вже з’явилися добрі практики у прогресивних ЗВО, а, найголовніше, що такі заклади готові ділитися досвідом у формуванні стратегії розвитку закладу, реалізації конкретних крупних і дрібних проектів.


З огляду на перелічені особливості стану вищої освіти в України доцільним є створення незалежного інтернет-ресурсу, на якому можна було б:

  • систематизувати нормативну базу (нормативний модуль);
  • акумулювати позитивний досвід українських і міжнародних законодавців та освітніх закладів у формуванні стратегії розвитку вищої освіти; презентувати приклади реалізації кращого досвіду і надавати консультації (модуль обміну досвідом);
  • знайомити й обговорювати виклики, які стоять перед вищої освітою (модуль стратегічного планування).

Робота над ресурсом грунтується на доброчесному використанні матеріалів та їх колективному обговоренні для уникнення суб’єктивізму.

Закрити меню